Veelgestelde vragen

Ik ben mij inloggegevens kwijt

Om je inloggegevens op te halen, klik je op de link "wachtwoord vergeten?" rechts boven aan de homepage of op de inlogpagina

Denk bij het inloggen eventueel aan de hoofdletters en speciale tekens.

Bevestigingsmail verloren?

Om je lidmaatschap te activeren moet je jouw email adres activeren middels de bevestigingslink die je krijgt toegezonden na je aanmelding.

Mocht je deze email niet na 15 min ontvangen hebben, dan kun je deze middels deze link opnieuw aanvragen. Gebruik daarbij hetzelfde email adres als welke je gebruikt hebt gebruikt bij je aanmelding.
Controleer de folders ongewenste e-mail of spam in je e-mailbox, het kan gebeuren dat de e-mail in deze folder terecht is gekomen. Voeg '[email protected]' toe aan je contactpersonen. Een uitleg hoe dit te doen, vind je hier: https://veiligeafzender.nl

Waarom krijg ik een foutmelding als ik probeer in te loggen?

Als de foutmelding 'Oeps, je inloggegevens zijn niet correct' verschijnt, dan wordt jouw gebruikersnaam en/óf wachtwoord niet herkend. Controleer de invoer, vraag eventueel een nieuw wachtwoord aan. (Wachtwoord is hoofdletter gevoelig)

Soms slaan webbrowsers je (oude) wachtwoord op en wordt de invoer overschreven, dit zie je niet. Of jouw webbrowser een eerder wachtwoord heeft opgeslagen kun je via een aantal stappen controleren.

Mocht er een andere foutboodschap verschijnen, die niet duidelijk is voor, neem dan contact op met onze helpdesk met de foutboodschap die je kreeg.

`Kan ik mijn profielnaam veranderen / meerdere profielen op 1 e-mail adres ?`

Het is niet toegestaan je profielnaam te wijzigen. In zeer uitzonderlijke gevallen kun je via de helpdesk je profielnaam laten veranderen. (bijv omdat de profielnaam je privacy in gevaar brengt)

Het is niet mogelijk om meerdere profielen met 1 email adres aan te maken. Een eventueel eerder aangemaakte profiel wordt na de bevestiging van de nieuwe inschrijving direct verwijderd!

Hoe garanderen wij de Privacy

De gegevens die je ons hebt toevertrouwd worden door ons goed beschermd. We raden je aan bij je aanmelding altijd een fictieve naam te kiezen en een nieuwe email adres aan te maken (zie hieronder) We zullen je gegevens niet gebruiken voor commerciële doeleinden welke niet gerelateerd zijn aan de website noch doorspelen naar derden. Enkel wij van Second Love zijn in staat je persoonlijke gegevens in te zien, uitsluitend ten behoeve van functionele doeleinden, zoals de diensten van ons zelf. Wij zullen hierbij je privacy en geheimhouding in acht nemen. Je Credit card gegevens worden niet in onze database opgeslagen. Voor de uitgebreide privacy bepalingen verwijzen we je naar de site van College Bescherming Persoonsgegevens CPB), Cbpweb.nl .(1373060)

Hoe leeg is mijn browser cache?

Zie hiervoor deze aparte pagina

Nieuw Emailadres?

Voor het gebruik van Second love raden we je aan een 'geheim' emailadres aan te maken. Je wilt immers niet dat email van matches of berichten in je zakelijke of privé mail komen. Er zijn diverse opties voor het maken van een nieuw gratis email adres. Zie hier een artikel op de site van de consumentenbond over het aanmaken van een gratis email account. Een minder bekende maar ook goede email provider (engels!) is `mail.com`. Je hebt hier een keuze uit heel veel soorten email adressen. Je kunt kiezen uit een neutraal emailadres bijvoorbeeld `[email protected]`, maar ook `[email protected]` etc.

Hoe wijzig ik mijn gegevens e-mailadres en wachtwoord ?

Wijzig het e-mailadres dat is gekoppeld aan jouw profiel in menu "Profiel". Klik op de link "Mijn gegevens". Vergeet niet de wijziging te bevestigingen met de button 'Wijzigingen Opslaan' onderaan de pagina.

Wijzig je wachtwoord dat is gekoppeld aan je profiel in menu "Profiel". Klik op de link "Wijzigen wachtwoord". Vul eerst je bestaande wachtwoord in en daarna je nieuwe wachtwoord. Daarna vul je nog een keer ter bevestiging je nieuwe wachtwoord in. Door op 'wijzigen' te klikken bevestig je jouw nieuwe wachtwoord. Je kunt direct met je nieuwe wachtwoord inloggen

Tips voor een goed wachtwoord vind je hier

Kan ik mijn profielnaam veranderen ?

Het is niet toegestaan je profielnaam te wijzigen. In uitzonderlijke gevallen kun je via de helpdesk je profielnaam laten veranderen.

Gebruiken jullie Cookies?

Ja wij gebruiken zeer beperkt cookies, om het gebruik van Second Love te verbeteren. Wil je toch nog meer privacy ? Maak dan gebruik van de nieuwste Microsoft EDGE en open Second Love in de Privacy Mode (Ctrl-Shift-P).
Je kan ook gebruik maken van Firefox. Leeg dan na je bezoek aan Second Love de geschiedenis via het commando (Ctrl-Shift-Del). In Google (chrome) heb je een privacy (incognito) mode via het commando `Ctrl-Shift-N`

zie ook dit artikel over het legen van je (browser)cache.

Wat is het voordeel van Premium lid worden?

Een betaald Premium lidmaatschap geeft je toegang tot diverse extra faciliteiten, die je bij een gratis lidmaatschap niet hebt. Zo kun je het initiatief nemen, door bijvoorbeeld een wink of bericht te sturen.
Reacties van andere leden kun je lezen en beantwoorden. Je kunt ook gebruik maken van de live Chat.

Als Premium lid krijg je maximale aandacht, doordat je profiel bovenaan in de zoekresultaten komt te staan op het moment dat je bij ons inlogt. Het is bewezen dat we door het instellen van deze drempel, namelijk het afsluiten van een betaald lidmaatschap, de meeste fakers van de site weren.

We willen alleen mensen, die echt serieus op zoek zijn. Zo kunnen we ook de anonimiteit bewaren. Op deze wijze kunnen we jou en de andere leden van Second Love beter garanderen, dat ook de mensen van wie ze antwoord krijgen echt serieus op zoek zijn.

`Welke lidmaatschappen zijn er en wat is de duur hiervan?`?

Er zijn 4 verschillende betaalde Premium lidmaatschappen om uit te kiezen: 1 maand, promotie, 3 maanden of 6 maanden. De promotie aanbieding heeft een wisselende duur.

Met deze Premium lidmaatschappen kun je het alle functionaliteiten van de site gebruiken. Je kunt maximaal 15 contactverzoeken per dag doen en onbeperkt berichten beantwoorden. Ook kun je deelnemen in de live chat met andere leden.

Wil je weten welk lidmaatschap het beste bij jou past? Bekijk onze aanbiedingen via de link "Word Premium lid" welke je op vrijwel iedere pagina ziet staan. Alle informatie over lidmaatschappen en de voorwaarden kan je hier nog eens nalezen

`Wat zijn de kosten voor lidmaatschap van deze dating site en wat kan ik dan`?

Een profiel aanmaken is geheel gratis, je kunt dan profielen zoeken en lezen. Een gratis lidmaatschap is 3 jaar geldig.
Met een Premium Lidmaatschap, kun je berichten sturen en lezen, foto`s bekijken, een of meerdere foto`s plaatsen(eventueel verborgen) etc.

Wat is een automatische verlenging?

Wanneer je een Premium lidmaatschap betaald met een Credit Card, iDeal of Bancontact/Mister Cash dan wordt je lidmaatschap automatisch verlengd, opdat je niet het risico wilt lopen je contacten en berichten te verliezen. Met de automatische verlenging kun je blijven zoeken en in alle rust blijven communiceren met andere members zonder dat je bang hoeft te zijn dat je eventueel geen toegang tot site hebt.
Heb je betaald met creditcard? Dan moet ten laatste 48 uur voor het einde van het lidmaatschap de opzegging worden gedaan.
Heb je betaald met ideal of Bancontact/Mister Cash dan moet je omwille van technische redenen 6 werkdagen voor het einde van je lidmaatschap opzeggen. Dit kun je doen door in te loggen en via de menukeuze 'contact' aan te geven dat je je lidmaatschap niet (meer) wilt verlengen.

Hoe zet ik de automatische verlenging stop bij Bancontact/Mister Cash?

Heb je betaald met een Bancontact/Mister Cash, dan wordt je lidmaatschap automatisch verlengd met een maand. Je kunt tot 6 werkdagen voor vervaldatum je lidmaatschap opzeggen. door in te loggen en via de menukeuze 'contact' aan te geven dat je je lidmaatschap niet wilt verlengen. Pas wanneer je van ons een bevestiging van ontvangst hebt gehad is deze opzegging rechtsgeldig.

Hoe zet ik de automatische verlenging stop bij Credit Card?

Heb je betaald met een Credit Card, dan zullen wij je lidmaatschap automatisch voor je verlengen voor eenzelfde termijn als waarop het eerste lidmaatschap is aangegaan. Je kunt tot 48 uur vóór de vervaldatum de verlenging stopzetten bij Credit Card door in te loggen en via de menukeuze 'contact' aan te geven dat je je lidmaatschap niet wilt verlengen. Pas wanneer je van ons een bevestiging van ontvangst hebt gehad is deze opzegging rechtsgeldig.

Hoe zet ik de automatische verlenging stop bij iDeal?

Heb je betaald met iDeal, dan wordt je lidmaatschap automatisch verlengd met een maand. Je kunt tot 6 werkdagen voor vervaldatum je lidmaatschap opzeggen. door in te loggen en via de menukeuze 'contact' aan te geven dat je je lidmaatschap niet wilt verlengen. Pas wanneer je van ons een bevestiging van ontvangst hebt gehad is deze opzegging rechtsgeldig.

Hoe zet ik de automatische verlenging stop bij PayPal?

Als je betaald hebt via PayPal wordt je lidmaatschap niet automatisch verlengd. Na de vervaldatum zal je lidmaatschap omgezet worden in een gratis lidmaatschap voor de duur van 3 jaar.

Hoe beëindig ik mijn lidmaatschap?

Nadat je bent ingelogd ga je rechtsboven naar het menu met je profielnaam. Klik op het driehoekje en er verschijnt een nieuw menu. Kies in dit menu 'Profiel' en daarna 'Annuleren'. Je ziet dan een button met het opschrift 'Ja ik wil mijn lidmaatschap beëindigen'. Als je deze aanklikt zal je lidmaatschap worden beëindigd en heb je geen direct toegang meer tot onze diensten. Hiermee vervalt ook een mogelijke verlenging van je lidmaatschap.

Welke betalingsmogelijkheden zijn er voor een Premium lidmaatschap

Je kunt je lidmaatschap op de volgende manieren betalen:

  • een Bankoverschrijving
  • Credit cards ; VISA, Mastercard, American Express
  • iDeal
  • PayPal
  • Contant

Alleen voor leden uit België:

(*) Op uw afschriften wordt niet verwezen naar Second love ™

Staat je vraag er niet bij ? Stel je vraag dan aan [email protected]